Mladí uživatelé v prostředí internetu každodenně sdílí velké množství obsahu a dle výzkumů kanadské organizace Media Smart se však také zajímají o to, jak je s jejich nasdíleným obsahem dále nakládáno. Mnozí se potřebují naučit, jak sdílet zodpovědně. Nová společná iniciativa Facebooku a projektu Safer Internet v České republice má za cíl pomoci teenagerům pochopit, co se děje s obsahem nasdíleným na Facebooku a nabízí také tipy pro zodpovědné sdílení.
Při příležitosti konference v Senátu Parlamentu České republiky byla 20. 5. 2014 představena nová iniciativa Facebooku realizovaná v ČR ve spolupráci s Národním centrem bezpečnějšího internetu nesoucí název Think before you share – Přemýšlej než nasdílíš. Iniciativu na konferenci představila Gabriella Cseh která působí ve společnosti Facebook na pozici Ředitelka strategie pro region střední a východní Evropy.

Ve svém vystoupení přiblížila, jak Facebook spolupracuje s akademickými a bezpečnostními experty pro lepší pochopení online chování uživatelů v prostředí Facebooku a jak se při vývoji svých strategií a bezpečnostních nástrojů se řídí výsledky aktuálních výzkumů mezi uživateli sociálních sítí. Na základě těchto poznatků (založených zejména na výzkumech Media Smart) byla na konci roku 2013 v Kanadě odstartována iniciativa Think before you share, která se nyní spouští i v Evropě. A Česká republika je první ze zapojených zemí – Facebook zde propojil síly s projektem Safer Internet a zprostředkoval tak českým uživatelům sociálních sítí materiály v českém jazyce.

Cílem iniciativy je dát uživatelům několik základních tipů, jak se chovat v prostředí sociální sítě bezpečně, neohrožovat vlastní soukromí i soukromí svého okolí. Gabriella Cseh v této souvislosti mluvila o tzv. „Washington Post testu“, jež by měl uživatele přivést k zamyšlení, zda danou fotografii či informaci opravdu nasdílet. Washington Post vychází v půlmilionových nákladech každý den – když si představíme, že by námi sdílený obsah byl uveřejněn následujícího rána ve Washington Post, sdíleli bychom ho i přesto? Sdílíme někdy v afektu? A jsme si vědomi možných důsledků? A máme vžité pravidlo dotázat se aktéra figurujícího v námi sdíleném obsahu, zda tento můžeme nasdílet? Na tyto a na další otázky poukazuje materiál vytvořený v rámci iniciativy, který si můžete prostudovat zde. V rámci kampaně Facebook také připravuje několik rozšíření a nastavení, která by mohla pomoci lepší ochraně vlastního soukromí.

My všichni, nejen mladí lidé, bychom si před každým kliknutím na tlačítko SDÍLET měli uvědomit, že sdílení je sice skvělá věc, jenže když na webu zveřejníme něco, co by se sdílet nemělo, můžeme tím někomu ublížit – i sami sobě. Proto je třeba si sdílení vždycky dobře promyslet.

Translation

Registrace odběru novinek probíhá na našem mateřském webu NCBI.CZ

Videa

Kalendář

poslední měsíc červen 2016 příští měsíc
Po Út St Čt So Ne
week 22 1 2 3 4 5
week 23 6 7 8 9 10 11 12
week 24 13 14 15 16 17 18 19
week 25 20 21 22 23 24 25 26
week 26 27 28 29 30

Příští akce

Žádné události
Our website is protected by DMC Firewall!