Podle aktuálního průzkumu České bankovní asociace (ČBA) mají čeští klienti z hlediska bezpečného využívání bankovních služeb zdaleka největší nedostatky v používání hesel. I přes doporučení odborníků svá hesla vůbec nemění či mění pouze výjimečně 60 % z nich. Další významné riziko představují chytré telefony. V jejich zabezpečení se neorientuje více než polovina uživatelů. Obezřetní jsou klienti naopak při otevírání příloh e-mailů od neznámých odesílatelů – podle průzkumu by je nikdy neotevřely dvě třetiny uživatelů. K obsluze e-bankingu preferují Češi přístup ze svého osobního počítače před využitím cizího zařízení. Dostatečnou pozornost klienti věnují také kontrole bankovních výpisů. Průzkum realizovala ČBA ve spolupráci se SC&C v lednu 2014.

Desatero bezpečnosti České bankovní asociace

  1. Pravidelně aktualizujte ochranné mechanismy svého počítače.
  2. Obdobně jako počítač chraňte i svůj chytrý telefon.
  3. Programy a aplikace instalujte pouze z důvěryhodných a ověřených zdrojů.
  4. Přihlašovací a osobní údaje zadávejte jen na ověřených serverech, v důvěryhodném prostředí a nikomu je nesdělujte.
  5. Pečlivě si chraňte svůj PIN kód.
  6. Pravidelně si měňte svá hesla a vyhněte se užívání stejných hesel pro různé služby.
  7. Neotvírejte e-maily a přílohy od neznámých a podezřelých odesílatelů.
  8. Nakupujte pouze u prověřených a důvěryhodných online prodejců.
  9. Věnujete dostatek pozornosti upozorněním vašeho počítače a na webu banky.
  10. Pokud si nejste jistí a máte podezření, že se děje něco špatného, vždy kontaktujte banku.

Stáhněte si výsledky průzkumu ve formátu PDF zde:

Translation

Registrace odběru novinek probíhá na našem mateřském webu NCBI.CZ

Příští akce

Žádné události
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd